Obal často predstavuje prvé hmatateľné spojenie medzi produktom a zákazníkom. Vytvára prvý dojem, stelesňuje hodnoty firmy a v tom najlepšom prípade posilňuje pozitívne povedomie o značke. Mnoho obchodníkov si potenciál kvalitných a premyslených eko obalov ešte neuvedomuje. A práve v tom spočíva sila značiek, ktoré ich vplyv nepodcenia.
Predstavte si na chvíľu, že ste zákazník a že si objednávate kávu so sebou u dvoch obchodníkov. Jeden vám dá do ruky tuctový kelímok s plastovým vrchnákom, ten druhý kvalitný eko pohár s logom kaviarne vytvorený na mieru a zakrytý viečkom z ekoplastu. Kam si zájdete na kávu radšej?
Ako eko obaly ovplyvňujú úspech značky
Dnes sa na trhu o zákazníkov už dávno nebojuje iba cenou. Prieskumy totiž ukazujú, že väčšina z nich si rada priplatí za značky, ktorým veria a stotožňujú sa s ich hodnotami. Jednou z ciest, ako svoje hodnoty prezentovať, je cez recyklovateľné eko obaly dotiahnuté do detailov.
Vzbudzujú dôveru
Značky, ktoré investujú do eko obalov, vnímajú zákazníci často ako dôveryhodnejšie. Súlad medzi ich hodnotami a konaním predstavuje dôležitý signál autenticity, ktorú pri výbere značky vyhľadávajú hlavne zástupcovia generácie Y a Z.
Vylepšujú image
Zavedenie eko obalov posilňuje dlhodobý vplyv na pozitívny imidž značky. Zákazníci ju v rámci prepojenia s udržateľnosťou a environmentálnou zodpovednosťou môžu vnímať ako modernú, inovatívnu a atraktívnu.
Podporujú lojálnosť zákazníkov
Lojálnosť zákazníkov je z dlhodobého pohľadu tým najdôležitejším, čo môže značka získať. A ekologické obaly pri nej zohrávajú dôležitú úlohu. Značky, ktoré zákazníci aj na základe obalov vnímajú ako environmentálne zodpovedné, majú tendenciu vytvárať okolo seba vernú základňu, dokonca až komunitu ľudí, ktorá zmýšľa podobne. Títo ambasádori sa k nákupom radi vracajú a odporučia ich aj svojim známym.
Zvyšujú hodnotu produktu
Spotrebitelia často vnímajú hodnotu produktu na základe jeho balenia. Netýka sa to pritom len kozmetiky, oblečenia či šperkov, ale napríklad aj donášky jedla či street foodu. Práve preto považujú značky hľadiace na ekologickú stránku balenia za kvalitnejšie a pri ich výrobkoch nemajú potrebu zaplatiť za tovar silou-mocou čo najmenej.
Ovplyvňujú nákupné rozhodnutia
S tým je spojený aj proces nákupného rozhodovania. Spotrebitelia vedia mnoho informácií o environmentálnych témach a inklinujú k značkám, ktoré šetria životné prostredie, premýšľajú pokrokovo, minimalizujú odpady a zároveň používajú premyslené, trendy a udržateľné obaly.
Podporujú spokojnosť a zdieľanie
Ak sa zákazník stretne s unikátnym a estetickým balením, ktoré zbytočne nezaťažuje planétu, často svoju skúsenosť zdieľa na sociálnych sieťach s ostatnými. Tak sa rozširuje povedomie o značke a taktiež jej obľúbenosť.
Eko obaly na mieru pre váš biznis
Chceli by ste aj do svojej firmy zaviesť udržateľnejšie princípy a prejsť na ekologické obaly minimalizujúce uhlíkovú stopu? Napíšte nám ešte dnes. Radi vám poradíme, ako si vybrať najlepšie gastroobaly pre vaše podnikanie a navrhneme vám aj originálnu potlač, ktorá vás okamžite odlíši od konkurencie.